Root (by Dire Wolf) Klucz CD do gry Steam
Data wydania: 20/08/2020
Zagraj w cyfrową adaptację popularnej gry planszowej. Root to gra pełna przygód i wojny, w której 2–4 graczy rywalizuje o dominację nad rozległą dziką przyrodą.
Pod Markizą z Kocourova znalazł się słynny las, który ma na celu wydobycie jego bogactw. Pod jej rządami liczne leśne społeczności zjednoczyły się. Ta Sojusz chce wzmocnić swoje zasoby i obalić dominację kotów. W tej walce Sojusz może skorzystać z usług Włóczęgów, którzy potrafią poruszać się po niebezpiecznych leśnych ścieżkach. Niektórzy z nich sympatyzują z nadziejami i marzeniami Sojuszu, ale doświadczyli już wystarczająco dużo, aby wiedzieć, jacy drapieżcy niegdyś rządzili lasem.
Dumni, kłótliwi Orły znaleźli na skraju swojego regionu nowego przywódcę, w którego pokładają nadzieje na realizację pradawnego dziedzicznego prawa swojej frakcji.
Zbliża się bitwa, która zdecyduje o losie wielkiego Królestwa Leśnego. To od graczy zależy, która z frakcji ostatecznie się tu osiedli.
Wśród najnowszych zdobywców lasu znajduje się Markiza z Kocourova, która stawia na budowę potężnej machiny wojennej i logistykę przy jednoczesnym nadzorze nad naturą. Za pozyskaną drewno może budować warsztaty, tartaki i siedziby werbowników, które pomagają jej zdobywać punkty zwycięstwa. Markiza z Kocourova dysponuje największą armią w grze ROOT, ale sama liczba nie wystarczy do podbicia lasu...
Markiza z Kocourova chce podbić las, budując niepowstrzymaną przemysłową machinę wojenną. Markiza zdobywa punkty zwycięstwa za każdą nową budowlę, którą postawi – niezależnie od tego, czy jest to warsztat, tartak, czy siedziba werbownika. Im więcej budynków jednego rodzaju znajduje się na mapie, tym więcej punktów zdobędzie. Aby jednak Markiza mogła sfinansować budowę, musi utrzymywać i bronić silnej, wzajemnie powiązanej sieci dostaw drewna. Myśl o prostej przewadze liczebnej nad wrogiem jest kusząca, ale niesie ze sobą ryzyko, że da się ponieść i ostatecznie nie będzie w stanie nadążyć.
Przed przybyciem Kotów lasowi rządzili Rodziny Orlego Gniazda. Muszą ponownie przejąć kontrolę, zdobywając terytorium i budując gniazda, jeśli nie chcą wrócić do zwykłych kłótni. Orły są dumne i związane z dochodami swoich przywódców. Z każdym przywódcą związane są inne specjalne umiejętności i korzyści. Odpowiedni przywódca w odpowiednim czasie może zapewnić ci zwycięstwo, ale niewłaściwy przywódca może całkowicie zniweczyć twoje szanse na dominację nad lasem.
Podczas Wieczoru Orły zdobywają punkty zwycięstwa za liczbę gniazd na mapie. Im bardziej ich obecność w Lesie jest odczuwalna, tym większe są ich zyski. Orły są jednak związane z dochodem, co oznacza stale rosnący zbiór obowiązkowych działań obiecanych przez ich przywódcę. W każdej turze muszą wykonać wszystkie działania ze swojego dochodu, w przeciwnym razie popadną w chaos.
Leśna Sojusz nie lubi tyranów. Ani starych, ani nowych. Markiza, Orły... wszystko to jedna banda. Tylko wola ludu może rządzić tym lasem! Leśna Sojusz wyróżnia się w sztuce wojny podjazdowej. Zaczyna powoli, ale w późniejszej fazie może stać się potężną siłą – musi jednak poradzić sobie z innymi samozwańczymi władcami.
Leśna Sojusz chce zdobyć sympatię różnych leśnych stworzeń. Za każdy żeton sympatii, który Sojusz umieści, może zdobyć punkty zwycięstwa. Im więcej sympatii będzie miała na mapie, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie. Zdobywanie sympatii ludu wymaga zwolenników. Ci zwolennicy mogą być wykorzystywani do celów przemocowych i wywoływać w lesie na przykład brutalne powstanie. Kiedy wybucha powstanie, Sojusz zakłada nową bazę. Bazy umożliwiają Sojuszowi szkolenie oficerów, którzy zwiększają ich siłę militarną i elastyczność.
Włóczęga jest dla niektórych poszukiwaczem przygód, dla innych handlarzem, a dla wielu złodziejem. Po prostu taki wszechstronny łotrzyk. W roli Włóczęgi będziesz eksplorować całą mapę, nawet w gęstych lasach poza polanami, gdzie będziesz szukać przedmiotów i ruin. Możesz handlować i oferować pomoc walczącym leśnym frakcjom, aby pomogły ci w realizacji twoich własnych tajnych zadań.
Włóczęga gra po stronie wszystkich stron konfliktu, jednocześnie wykonując zadania i budując sobie reputację w lesie. Kiedy Włóczęga poprawi swoje relacje z inną frakcją lub usunie wojownika należącego do wrogiej frakcji, zdobywa punkty zwycięstwa. Punkty zwycięstwa zdobywa także za wykonywanie zadań. Jeśli Włóczęga chce, aby jego działania i ruchy były skuteczne, musi umieć pracować z zestawem przedmiotów, rozszerzać swój wybór poprzez badanie leśnych ruin i oferować pomoc innym frakcjom.